7 tips om als team beter uit de coronacrisis te komen

De coronacrisis bracht verbinding, maar veel teams merken ook dat er roofbouw is gepleegd op de onderlinge samenwerking. Nu er versoepeling plaatsvindt en de normale projecten weer opgepakt worden, komen oude patronen, irritaties en uitdagingen weer tevoorschijn. Soms zelfs sterker dan voorheen. Deze 7 adviezen helpen je om je teams weer op een betrokken manier te laten samenwerken en zich effectief te ontwikkelen naar de nieuwe ‘normale’ situatie.

7 tips om talentvolle medewerkers vast te houden

Talentvolle medewerkers aantrekken, boeien en behouden is voor iedere organisatie een uitdaging. Voordat talenten tot bloei zijn gekomen, vertrekken ze alweer naar bedrijven waar ze denken meer te kunnen bereiken. Zonde, want je hebt  toch geïnvesteerd in iemands toekomst en raakt ervaring kwijt. Dat kan ook anders! Met deze 7 tips voor het vasthouden van talent.

Waarom je deze tips moet lezen?

In dit factsheet lees je 7 praktische tips om in de nieuwe situatie bewuste aandacht te besteden aan spanningen en opstartproblemen binnen je team. Zo creëer je een goede situatie om teams beter te laten samenwerken en zich effectief te ontwikkelen naar de nieuwe ‘normale’ situatie. Uit dit factsheet haal je het volgende:

=

Hoe je zorgt voor veiligheid en vertrouwen

=

Hoe je aandacht geeft en duidelijke afspraken maakt

=

Waarom communicatie, een fair process en contact zo belangrijk zijn

Over de auteur

Ruben Kooy is een gedreven arbeids- en organisatiepsycholoog die  mensen, teams en organisaties helpt om in beweging te komen en zich verder te ontwikkelen. Zijn geheim? Zaken klein en simpel maken, direct communiceren, kritisch naar elkaar blijven en vooral betrokken zijn.

Meer weten?

Lees onze artikelen, eBooks en andere factsheets en volg ons op LinkedIn om regelmatig tips te ontvangen om mensen en teams beter te maken.

Geef je medewerkers met een  professioneel assessment een duidelijk beeld van hun krachten en valkuilen met heldere adviezen.

Laat je medewerkers samen leren, elkaar voorzien van feedback en praktijksituaties oefenen om specifieke kwaliteiten te verbeteren.

Coaching

Bied je medewerkers coaching aan om stil te staan bij individuele kwaliteiten en waar de potentie van een individu zit.